57303617_357203318477690_6787002267850733613_n

hoe het begon

De naam is 25 jaar geleden bedacht toen er voor onze studie op de vakschool van Wageningen een bedrijfsplan geschreven moest worden. Na vele jaren is dit bedrijfsplan in 2008 weer van de plank gepakt en zijn we ermee aan de slag gegaan. Origineel was de naam Sticks & Spoons, maar dit hebben we vertaald naar een meer passende naam Stokjes en Lepel.

De naam ‘Stokjes en lepel’ verwijst naar waar wij vandaan komen. De ‘stokjes’ verwijzen naar Ling’s Chinese achtergrond. En ‘lepel’ is gelinkt aan de oer-Hollandse achtergrond van Dave.

Wij zijn dan ook mega trots dat we alweer ons 15 jarig jubileum hebben mogen vieren!

Gebak is niet gezond, gebak moet gewoon lekker zijn.
IMG-20190409-WA0062

wie wij zijn

Dave en Ling zijn ervaren en enthousiaste vakmensen die beiden de vakschool van Wageningen hebben afgerond. Ling in de richting van hotel en Dave in patisserie.

Naast bakken is timmeren een hobby van Dave. Hij houdt van het ondernemerschap en is initiatief rijk. Dave is een vak gek. Hij is gek op lekker eten en drinken en op het maken van heerlijk eten. Van kleins af aan had Dave dit al voor ogen. Hij heeft altijd de kansen proberen te pakken om meer kennis en ervaring op de bouwen. De kunst verzameling aan de muur bij Stokjes en Lepel s langer blijven hangen. Het idee was een wisselende kunstcollectie.

Stylen en creatief bezig zijn, zijn geen vervelende hobby’s voor Ling. De horeca is ook geen onbekende terrein. Als klein meisje stond ze te kijken en mee te werken in het restaurant van haar ouders en familie. En hoe leuk kan het zijn om alles jaren later in de praktijk door te voeren door je hobby’s bij elkaar te brengen. Interieur,  kunst, kleuren en lekkernijen. Een mooi samenspel…

IMG-20190409-WA0056

waar we voor staan

Stokjes en lepel is meer dan een ‘gewone’ eetgelegenheid. We willen onze gasten graag een ‘tweede huiskamer’-gevoel geven. Vanzelfsprekend staan vriendelijkheid, een goede sfeer en een uitstekende service bij ons voorop.

Kwaliteit, verse producten, huisgemaakt, seizoen gebonden, puur, eerlijke producten die wij zelf graag zouden willen nuttige. Prijs kwaliteit moet in verhouding zijn. Doelgroep is mensen die houden van een goedgevulde lunch op niveau, familie even eropuit, stelletjes die de tijd nemen om samen bij te praten, quality time met vrienden. Even tot in het moment komen van nu.

Niks is standaard, alles is menselijk.