Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula euripidis, hinc partem.
 

Over ons

A.lingendave1

Hoe het begon

De naam ‘Stokjes en lepel’ verwijst naar waar wij vandaan komen. De ‘stokjes’ verwijzen naar Lings Chinese achtergrond. En ‘lepel’ is gelinkt aan het oer-hollandse van Dave.

De naam is 15 jaar geleden bedacht toen er voor school een bedrijfsplan geschreven moest worden. Origineel is het Stick&Spoons, maar dat linkt niet met het Gooische dorp Bussum. Het moest in het Nederlands Stokjes en Lepel worden. Dit bedrijfsplan is na al die jaren van de plank gepakt en in werking gezet. Wij zijn dan ook trots dat we ons 10 jarig jubileum hebben mogen vieren!

Gebak is niet gezond, gebak moet gewoon lekker zijn.

Wie wij zijn

Dave en Ling zijn ervaren en enthousiaste vakmensen die beiden de vakschool van Wageningen hebben afgerond. Ling in de richting van hotel en Dave in patisserie. Dave deed de afgelopen twintig jaar zijn ervaring op bij verschillende hotels en restaurants, waaronder het Amstel Hotel in Amsterdam waar hij in de keuken bij de patisserie werkte. Daarnaast runde Dave zes jaar lang strandpaviljoen De Zeemeeuw in Muiderberg.

Naast bakken is timmeren een hobby van Dave, ondernemerschap en initiatief rijk. Dave is het bedrijf perfectionist en vakgek. Gek is op eten en drinken en op het maken van heerlijk eten. Van kleins af aan had Dave dit voor ogen. Hij heeft altijd de kansen gepakt om meer kennis en ervaring op de bouwen. Kunst verzameling aan de muur bij Stokjes. Het idee was een wisselende kunstcollectie, maar hij is langer blijven hangen.

Waar we voor staan

Stokjes en lepel is meer dan een ‘gewone’ lunchzaak. We willen onze gasten graag een ‘tweede huiskamer’-gevoel geven. Vanzelfsprekend staan vriendelijkheid, een goede sfeer en een uitstekende service bij ons voorop.

Kwaliteit, verse producten, huisgemaakt, seizoensgebonden, puur, eerlijke producten die wij zelf graag zouden willen nuttige. Een lunchgerecht is een volledige lunch. Prijs kwaliteit moet in verhouding zijn. Doelgroep is mensen die houden van een goedgevulde lunch op niveau, familie even eropuit, stelletjes die de tijd nemen om samen te lunchen. Zelfde kwaliteit als diner maar dan overdag.

Niks is standaard, alles is menselijk.